Burgerzaken

Stad Zottegem zet voor alle dienstverlening waar mogelijk in op een digitaal aanbod, zo ook voor de dienst Burgerzaken. U kunt hier op verschillende manieren terecht voor al uw aanvragen en formulieren. De dienst Burgerzaken werkt voor alle dienstverlening op afspraak
 

E-loket burgerzaken

Hebt u een uitreksel nodig uit het bevolkingsregister of een geboorteakte? Heel wat zaken kunt u regelen via het eGovFlow.

Maak een afspraak

Via de online afspraken agenda kunt u zelf een afspraak maken bij de dienst Burgerzaken. Hulp nodig? Bel het nummer 09 364 65 33.

Dienstverlening burgerzaken

Waarvoor kunt u allemaal terecht op de dienst burgerzaken? Hoe verlopen de verschillende procedures?


E-loket burgerzaken

Voor veel attesten, formulier en documenten hoeft u niet meer de deur uit en kunt u heel makkelijk terecht op het elektronisch loket. Hier kunt u veel documenten zelf opvragen, en ontvangt u ze onmiddellijk in uw mailbox, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7. 

U kunt de elektronische identiteitskaart gebruiken als identificatiemiddel als u over een kaartlezer beschikt. Om u aan te melden, dient u ook uw PIN-code in te geven. Aanmelden kan ook via een token. Meer informatie over hoe een federaal token aan te vragen of te gebruiken, vindt u op de website van Vlaanderen

Deze dienstverlening is mogelijk voor: 
  • aangifte van adreswijziging naar of binnen Zottegem
  • akte van aanpassing van de registratie van het geslacht
  • akte van adoptie  
  • akte van afwezigheid
  • akte van Belgische Nationaliteit
  • akte van echtscheiding
  • akte van een levenloos kind
  • akte van erkenning (prenataal en postnataal), akte van geboorte
  • akte van huwelijk
  • akte van naamkeuze, akte van naamsverandering, akte van voornaamsverandering
  • akte van nietigverklaring
  • akte van overlijden
  • attest van Belgische nationaliteit
  • attest van gezinssamenstelling
  • attest van hoofdverblijfplaats, attest van hoofdverblijfplaats met historiek in deze gemeente, attest van hoofdverblijfplaats met volledige historiek
  • attest van leven
  • attest van verblijf en Belgische nationaliteit
  • attest van wettelijke samenwoning
  • attest van wijze van teraardebestelling en/of rituelen
  • uittreksel van strafregister (voorheen: getuigschrift goed gedrag en zeden)

Online agenda voor afspraken

Voor het maken van uw afspraak, ga naar de online agenda, selecteer de service, kies de gewenste datum en uur, en vul uw gegevens in. Na reservatie ontvangt u een bevestigingsemail met uw afspraak. Vindt u de gewenste afspraak niet, heeft u een andere vraag of hulp nodig bij het maken van een afspraak? Dan kunt u bellen naar het nummer 09 364 65 33. 

Deze dienstverlening is mogelijk voor: 

  • geboorteaangifte en erkenning voor/na geboorte
  • overlijdensaangifte 
  • huwelijksaangifte
  • identiteitskaart PIN-code geblokkeerd of nieuwe PIN/PUK afhalen
  • Kids-ID aanvraag, afhalen of verlies
  • rijbewijs aanvragen of afhalen
  • vreemdelingen indienen verblijfsaanvraag en opmaken identiteitsdocumenten
  • documenten deeltijds werklozen valideren

Vindt u hier niet wat u zoekt, contacteer de dienst burgerzaken via de contactgegevens hieronder.

 


Burgerzaken

Administratief Centrum Sanitary
Gustaaf Schockaertstraat 7, 9620 Zottegem
09 364 65 33
burgerzaken@zottegem.be

  • Maandag tot vrijdag van 9 tot 12 uur
  • Woensdagnamiddag van 14 tot 16 uur
  • Donderdagavond van 17 tot 19.30 uur
  • Zaterdag van 9 tot 11.30 uur



Contactgegevens

Stad Zottegem
Gustaaf Schockaertstraat 7
9620 Zottegem
09 364 65 00
Btw BE 0207 444 990
Contacteer ons


© Stad Zottegem - Alle Rechten Voorbehouden - Powered by The eForum Factory